manddis

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

This is not more beautiful than this

Av amanda magnusson - 18 juli 2012 14:15

Något jag stör mig på sjukt mycket är när människor uttalar sig om att ”tjejer ska ha kurvor”, ”tjejer utan kurvor är som jeans utan fickor” och liknande. Ser flera som bloggar om det, facebookar om det & twittrar om det varje dag och jag förstår inte grejen med att en tjej nu ”måste” ha kurvor.'


Alla är olika, lever olika. Alla VILL inte ha kurvor. Jag har inte speciellt mycket kurvor och det beror på att jag är smal, jag väger 52 kilo på mina 173 cm och jag är ändå rätt nöjd. Visst skulle jag vill ha mer höfter och rumpa men skulle aldrig vilja byta ut det bort det mot en smal midja som jag har.


Jag tycker det är superfint att vara jätte kurvig, men samtidigt tycker jag det är snyggt med en riktigt slank kropp.

Det jag försöker förklara är att alla väljer att vara olika. Människor väljer olika kläder, smink och allt så. Vad är det som är så konstigt med att någon VILL välja att inte ha kurvor? Och att tjejer utan kurvor är som jeans utan fickor.. Hmm, det finns faktist jeans som inte har fickor. Jag har ett par och dem e snygga :)


 

Alexandra(kissie) har rätt ,tog det mesta från henns blogg eftersom jag tycker att det stämmde så bra :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amanda magnusson - 11 november 2012 10:44

Lite random inlägg såhär nån månad efter ja har bloggat men aa... Vad jag ska göra idag: 1.idag ska jag åka in till stan med min vän vendela, antar att vi shoppa lite och kanske sätta oss nån stans och käka. 2. Mitt rum e så jäkla stökigt så...

Av amanda magnusson - 8 oktober 2012 20:33

Va så sugen på cupcakes så slängde ihop choklad cupcakes med frostning med lite smak av citron/apelsin. :)...

Av amanda magnusson - 3 oktober 2012 19:30

dör av skratt      

Presentation

röstnig

Hur ofta är du inne på min blogg ?? :)
 varje dag :D
 Några gånger i veckan :)
 En gång i veckan
 Nån gång per månad
 Nästan aldrig ;(

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

översättnig

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards